FAQ 7 Wonders

Nie. Tylko pierwsza karta w kolorze, którego jeszcze nie masz w swoich zasobach, jest wznoszona za darmo – niezależnie od aktualnej epoki. Jeśli wzniosłeś już niebieską budowlę w swoim mieście, nie możesz użyć efektu do wzniesienia kolejnej niebieskiej budowli.

Nie.

Tę, która w standardowych warunkach jest odrzucana na koniec epoki. Możesz więc wznieść 7. kartę w grze podstawowej, 8. jeśli grasz z Miastami albo Armadą oraz 9. jeśli łączysz te dwa rozszerzenia w jednej grze.

Ten efekt aktywuje się na koniec każdej epoki, zaczynając od tej, w której został ukończony. Jeśli zatem uda Ci się go ukończyć w pierwszej epoce, możesz go aktywować 3 razy w trakcie jednej gry.

Oznacza to, że pierwsza brązowa, szara, żółta, czerwona, zielona, niebieska i fioletowa (oraz czarna, jeśli grasz z rozszerzeniem Miasta) karta może być wzniesiona w Twoim mieście za darmo. Innymi słowy, jeśli karta w danym kolorze nie występuje jeszcze w Twoim mieście, będzie dla Ciebie bezpłatna, nie musisz posiadać ani kupować żadnych zasobów, aby ją wybudować.

Nie, darmowe budowanie dotyczy jedynie kart Epok (Budynków), a nie etapów budowy Cudu (lub kart Liderów). 

Odnosi się to do pierwszej karty, którą wybierasz na początku epoki (z pierwszej puli kart otrzymanej na rękę). W każdej Epoce możesz to zrobić bez posiadania i kupowania jakichkolwiek zasobów.

Jeśli uda Ci się ukończyć ten etap Cudu w czasie Epoki I, możesz wznieść za darmo dwie karty: pierwszą w Epoce II oraz pierwszą w Epoce III.

Jeśli zdecydujesz się na wybudowanie Cudu lub sprzedaż karty, stracisz tę możliwość w bieżącej epoce.

Odnosi się to do szóstej karty w Epoce (w podstawowej grze). Podczas każdej Epoki możesz zagrać tę kartę, nie posiadając ani nie kupując żadnych zasobów.

Jeśli uda Ci się ukończyć ten etap Cudu w Epoce I, możesz w ten sposób zagrać 3 darmowe karty: ostatnią w Epoce I, ostatnią w Epoce II oraz ostatnią w Epoce III.

Generalnie nie ma takiej możliwości, chyba że dojdzie do bardzo rzadkiego scenariusza. Jeśli grasz z rozszerzeniem Liderzy, a każdy z Twoich sąsiadów posiada rudę jako surowiec początkowy, możesz od razu wykorzystać swojego pierwszego Lidera do wybudowania pierwszego etapu Cudu. W takim przypadku możesz od razu skorzystać z efektu tego Cudu w Epoce I. 

Nie. Wszystkie Monety zdobyte w twojej turze mogą być użyte dopiero w twojej następnej turze. 

Tak, efekty Liderów sumują się i są aktywne w każdej kolejnej epoce (z wyjątkiem efektów natychmiastowych).

Nie, ten efekt działa wyłącznie na karty budowli.

Tak, wszystkie posiadane monety możesz przeznaczyć na opłacenie kosztu rekrutacji.

Tak. Mimo że transakcja była darmowa, nadal uważa się ją za zakup, za który otrzymujesz 1 monetę.

Nie. Dzięki niemu możesz wznosić za darmo wyłącznie karty Epok (Budowle).

Nie. Wszystkie Monety zdobyte w twojej turze mogą być użyte dopiero w twojej następnej turze. 

Tak, efekty tych dwóch Przywódców mogą być łączone, ale tylko dla jednego z Twoich sąsiadów. 

Nie, ten efekt pozwala wybrać z dysku tylko karty Wieku.

Nie. W każdym wieku może dojść tylko do jednego konfliktu zbrojnego pomiędzy dwoma graczami.

Tak. Dzięki temu symbolowi , cud Siracusa można konstruować w dowolnej kolejności.

Oba symbole  nie są uważane za pałne symbole naukowe, wiec nie mają na siebie wpływu/nie mogą współdziałać.

Nie. W każdym wieku może dojść tylko do jednego konfliktu zbrojnego pomiędzy dwoma graczami.

Tak. Karty Miast to nowa kategoria budowli, które możesz wznieść w swoim mieście.

Nie. Tylko karty powodujące utratę monet powodują zaciąganie długów.

Tak. Utrata monet zawsze następuje po ich zdobywaniu.

Trzeci z graczy nie otrzymuje żadnych żetonów Konfliktów (zwycięstwa ani porażki), ponieważ w Konflikcie nie było przeciwnika.

Żeden z graczy nie otrzyma żadnego żetonu Konfliktu.

Tak. Mimo że transakcja była darmowa, nadal uważa się ją za zakup, za który otrzymujesz 1 monetę.

Oba symbole  nie są uważane za pałne symbole naukowe, wiec nie mają na siebie wpływu/nie mogą współdziałać.

Nie. W każdym wieku może dojść tylko do jednego konfliktu zbrojnego pomiędzy dwoma graczami.