FAQ 7 Wonders Duel

FAQ 7 Wonders Duel

No, you choose them secretly; only the Progress token you choose is revealed, the other 2 are put back in the box without being revealed.

PAGINA 12 – Egyptische Mythologie - ANUBIS

De volgende zinnen vervangen de regel met betrekking tot de god Anubis:

"Leg een kaart af die eerder werd gebruikt om een ​​Wonder te bouwen (een kaart van de tegenstander of een van die van jou). De betrokken speler verliest niet de directe effecten die eerder door dat Wonder zijn toegekend (munten, vooruitgang-fiches, gebouwde of afgelegde kaarten, herhalingseffecten).

Het is mogelijk om dit Wonder opnieuw te bouwen en zo de effecten ervan opnieuw te verkrijgen."

PAGINA 12 – Griekse Mythologie - ZEUS

De volgende zin vervangt de regel met betrekking tot de god Zeus:

"Plaats een kaart naar keuze (open of gesloten) uit de opstelling op de aflegstapel en neem vervolgens de fiches die op die kaart liggen."

Dit verwijst naar een nieuw wetenschappelijk symbool. Hiermee kan de eigenaar van dit vooruitgang-fiche of de Ishtar god-kaart makkelijker 6 verschillende wetenschappelijke symbolen verzamelen en het spel winnen door wetenschappelijke overheersing.

Heb je het Vooruitgang-fiche EN de Ishtar god-kaart, dan mag je een Vooruitgang-fiche kiezen, aangezien je al twee dezelfde wetenschappelijke symbolen hebt.

Ja. Je krijgt een fiche van kaarten zodra deze beschikbaar worden in de opstelling. Als er dankzij de samenzwering ‘Andere Wending’ meerdere kaarten met fiches beschikbaar komen, ontvang je alle beschikbare tokens

Als je de groene kaart met het slang-fiche pakt, wordt het fiche afgelegd en gebeurt er niets.

Nee, je verliest niet de eerder toegekende directe effecten (munten, vooruitgang-fiches, gebouwde of afgelegde kaarten, herhalingseffecten, plaatsen of verplaatsen van invloedstenen).

Ja, het symbool op de Grote Tempel-kaarten, onder hun kostprijs, is een ketensymbool. De besluit- en vooruitgang-fiches (Bouwkunde, Urbanisme) waar ketens bij betrokken zijn, kunnen hiervan profiteren.

PAGINA 18 – ‘SABOTAGE samenzwering

De volgende zinnen vervangen de regel met betrekking tot de samenzwering ‘Sabotage’:

"Kies 1 Wonder dat gebouwd is door jouw tegenstander en leg deze terug in de doos. Dit Wonder zal niet langer gebruikt worden tijdens dit spel. De betreffende speler verliest niet de directe effecten die eerder door dat Wonder zijn toegekend (munten, vooruitgang-fiches, gebouwde of afgelegde kaarten, herhalingseffecten, plaatsen of verplaatsen van invloedstenen). "

De actieve speler kiest eerst 1 vooruitgang-fiche, daarna kiest de andere speler er 1.

In dit geval eindigt het spel in een gelijkspel.

Nee, je behoudt het vooruitgang-fiche, zelfs als het paar wetenschappelijke symbolen waarmee je het verdiend hebt, verbroken is.

Je kunt dan geen kaarten uitwisselen. Je kunt gewoon de samenzwering spelen om een i​nvloedsteen te plaatsen.

Nee, je kiest deze in het geheim; alleen de gekozen kaart wordt onthuld. De andere kaarten worden terug in de doos gelegd zonder deze te onthullen.

Nee, je kiest deze in het geheim; alleen het gekozen vooruitgang-fiche wordt onthuld. De andere fiches worden terug in de doos gelegd zonder deze te onthullen.

Nee, je kunt deze informatie geheim houden en tegen jouw tegenstander gebruiken.

Nee. Het 8e Wonder blijft in de doos.

Nee. Je kunt er altijd voor kiezen om geen invloedstenen te plaatsen of te verplaatsen, afhankelijk van wat het beste werkt voor jouw strategie.

Ja, Curia Julia is de uitzondering op de regel. Je kunt in dezelfde beurt twee samenzweringen activeren, alleen tijdens de beurt waarin je besluit om jouw Curia Julia Wonder te activeren.

Ja. Je krijgt een fiche van kaarten zodra deze beschikbaar worden in de opstelling. Als er dankzij de samenzwering ‘Andere Wending’ meerdere kaarten met fiches beschikbaar komen, ontvang je alle beschikbare tokens

Als je de groene kaart met het slang-fiche pakt, wordt het fiche afgelegd en gebeurt er niets.

Nee, je verliest niet de eerder toegekende directe effecten (munten, vooruitgang-fiches, gebouwde of afgelegde kaarten, herhalingseffecten, plaatsen of verplaatsen van invloedstenen).

Ja, het symbool op de Grote Tempel-kaarten, onder hun kostprijs, is een ketensymbool. De besluit- en vooruitgang-fiches (Bouwkunde, Urbanisme) waar ketens bij betrokken zijn, kunnen hiervan profiteren.